Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, June 7, 2011

PRU 13 - PKR PERAK SUDAH SEDIA

Ipoh 5 Jun 2011 - Majlis Pimpinan Negeri ( MPN ) telah berjaya menganjurkan satu program yang melibatkan Ketua Cabang bersama Pengarah Pilihanraya setiap cabang seluruh Negeri Perak, turut sama di majlis ringkas dan padat itu ialah YB Azmin Ali, Timbalan Presiden sendiri.


Majlis mesra indah ini diadakan di Pejabat parti di Medan Raya, Ipoh.


Pada PRU13 ini, di laporkan PKR tidak lagi menggunakan " HARAPAN BARU " sebagai moto perjuangan sebaliknya walau pun belum ada kata putus " DEMI RAKYAT ....." mungkin mengambil tempat Harapan Baru.


YB. Azmin Ali berucap dengan di apit oleh Hj. Ismail Pengarah Pilihanraya PRK Perak, Sdr. Mohamamd Nor Manuti dan YB. Chang Ming Kiai - Timbalan Pengarah Piliharaya.

Peruntukan yang ada pada PRU12 untuk DUN 20 PKR, 21 PAS dan 18 DAP, dan untuk Parlimen PKR 10, PAS dan DAP masing-masing 7, akan dikekalkan pada PRU13 dan, jika ada sebarang perubahan inya akan di ambil tindakan oleh pucuk pimpinan PR dan kata pemutus adalah dari pucuk pimpinan. Juga kepada kepimpinan Negeri perlu bertindak dengan penoh yakin dengan agihan tersebut serta berusaha untuk memastikan kemenangannya. Di nasihatkan agar MPN ( Majlis Pimpinan Negeri ) tidak perlu sikap tamak untuk menambah kerusi lagi.

Kini JPRP ( jawatankuasa PIlihanraha Pusat ) telah memeteri perjanjian bersama-sama dengan 4 badan lain Biro Penerangan, Biro Komunikasi, Biro Strategik dan Int. Pendemokrasi Raykat untuk menghadapi PRU13 ini.


Sebahagian dari Ketua Cabang dan Pengarah Pilihanraya
yang hadir dalam majlis mesra bersama Tim. Presiden tersebut.

Pihak Ibupejabat juga telah menerima sejumlah 120 calun yang dicadangkan oleh peringkat cabang sedangkan kerusi yang akan dipertindangkan hanyalah 20 Dun dan 10 Parlimen, dengan itu adalah diharapkan komitmen untuk menang adalah terletak pada setiap individu, terpilih atau tidak sebagai calun itu bukan ukuran, yang penting bekerjasama. Untuk PRU12, 7 kerusi sudah di menangi ( walaupun 2 melompat ) dan 5 DUN majoriti untuk BN bawah 2000 dan yang terbaik ialah DUN Alor Pongsu majoriti cuma 95 sahaja.

YB Azmin juga mengharapkan kepada ahli perlu ada rasa kesedaran dengan pengundi-pengundi yang telah memberikan komitmen kepada PKR kalau ditelitik keahlian seluruh Perak cuma 33k tapi undi popular di perolihi melebihi 178k. Lebih 400k untuk PR. Untuk itu semua tenaga jentera perlu memainkan peranan untuk terus memberikan kepercayaan kepada rakyat dan memaklumkan perkembangan semasa negar kepada mereka.

Tema dan Konsep kempen

Persiapan PRU13 di peringkat akhir dengan beberapa isu berkait sedang diambil tindakan, ianya seperti penyediaan logo, tema kempen, risalah dan brouser. Semua ini termasuk bendera parti akan diedarkan keseluruh cabang secepat yang mungkin, kini ianya dalam proses cetakan terakhir.


Analisis berkaitan dengan kehadiaran pengundin baru
di DUN di mana PKR menang pada PRU12.

DUN yang di kuasai oleh PKR dan PAS pada PRU12

Kerusi yang kalah dengan Majoriti yang kecil,
untuk PKR ada 5 dan PAS ada 11

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA