Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, June 27, 2011

KUNING - WARNA MU DI RISAU DAN DI CURIGAI

Warna kuning telah menjadi fobia kepada pasukan polis khususnya Hisyamuddin yang mengawal kementerian Dalam negeri. Setiap yang berwarna kuning akan diperiksa oleh pihak PDRM. Kenapa berlaku demikian, ianya tak lain dan tak bukan kerana " kerisauan " mereka apa yang akan terjadi pada 9 Julai 2011 nanti. BERSIH akan mengadakan " perarakan aman " dari beberapa lokasi di Bandaraya KL seperti dari Bangunan SOGO, Masjid Negara, serta juga tidak ketinggalan masjid Kampong Baru. Seterusnya rombongan perarakan ini akan berarak terus menuju ke Istana Negara. mengadap DYTM yang di Pertuan Agong.


Sebagai persiapan dan pengwaspadaan semua peminat digalakan memakai T berwarna kuning dan di tulis BERSIH. Oleh kerana warna ini telah menjadi fobia pihak KDN telah menghabiskan wang rakyat dengan membeli peralatan mesin pengimbas yang mana ia bertujuan untuk memastikan setiap pakaian dalam dapat diperiksa sekali, selain dari baju t tersebut.

Sebagai contoh tindakan terhadap Khairul Anwar Ahmad Zainuddin dari AMK yang ditahan oleh polis, semasa beliau berada di kawasan awam dengan berpakaian " Baju T BERSIH " jelas membuktikan Polis cukup terdesak, apakah BERSIH 9 Julai ini cukup meninggalkan kesan kepada pengurusan negara juga apakah i
ni merupakan satu tindakan yang agak keterlaluan dan ini membuatkan orang ramai merasakan tidak lagi merasakan hidup secara bebas yang lazim diamalkan oleh rakyat negara yang bebas dan demokratik.

Selain dari baju T, kepada kaum wanita juga perlu berhati-hati, dengan alat pengimbas, mereka juga di nasihatkan agar pakaian dalam tidak berwarna kuning, kalau " degil " anda semua mungkin dibogelkan setelah disahkan oleh mesin pengimbas. Kita jangan terkejut mungkin kita akan terjumpa pihak Polis menelanjangkan rakyat ditepi jalan jika mereka (polis) mensyaki kanpakaian dalam yang dipakai berwarna kuning dan bertakhtakan " Bersih " . Untuk itu pakai " pampas saja, juga kepada Datuk Ambiga memakai ‘panty’ Bersih. Kita tengok bagaimana Ambiga akan di telanjangkan oleh pihak dan merampas seluar dalam yang beliau pakai itu.

Kini warna kuning BERSIH jelas berjaya memberikan satu tekanan kepada pihak kerajaan dan kerajaan pula memberikan tekanan terhadap rakyat dengan mengambil tindakan sedemikian rupa, ini menunjukan secara terang yang pihak yang sedang memegang kuasa itu sudah tidak berkeyakinan lagi akan diberi mandat oleh yang yang memilih. Takkan lah dengan memakai baju T Bersih sudah menjadi kesalahan. Kenapa hendak menekan sampai ketahap ini. Rakyat akan merasakan kebencian terhadap kita dengan lebih teruk lagi dan kita juga yang akan menerima kesannya. Kita boleh melakukan apa-apa tindakan yang munasabah untuk mempertahankan apa yang kita dapat dari rakyat, tetapi jika kita terpaksa menekan sebegini rupa semata-mata untuk mengekang desakan rakyat ini sudah melampaui batas yang bermoral.

Tidakkah pihak KDN dan kepimpinan merasakan dengan tindakan yang dilakukan terhadap mereka yang memakai baju T Bersih kita sudah menunjukan satu ‘attribute’ yang nyata sebagai pihak yang mempunyai jiwa yang terlalu fakir. Tidak hairanlah kita melihat apa yang tidak sepatutnya berlaku pada hari ini berlaku dengan jelas. Pemimpin yang elok itu mesti ada setidak-tidaknya sedikit sifat ‘gentleman’ dan akan menerima dengan hati yang terbuka apa-apa yang di pilih oleh rakyat. Jangan kita sampai begitu takut sehinggakan melakukan perkara-perkara yang tidak wujud di dalam masyarakat yang bertamaddun. Firaun telah membunuh semua kanak-kanak lelaki yang dilahirkan kerana ahli nujum telah memberitahu Firaun yang ketika itu akan lahir seorang kanak-kanak (Musa) yang akan menentang kekuasaannya.

kenapa perlu kita menunjukkan sifat ‘perongos’ kita sehinggakan menelik dan meneliti pakaian dan ‘attire’ yang dipakai rakyat. Bersih bukannya parti politik dan NGO ini hanya mahukan perjalanan pilihanraya dijalankan dengan seadil adilnya. Seruan ini sepatutnya disokong oleh UMNO sendiri kerana sebagai parti yang mengaku sebagai parti yang bermaruah melakukan sesuatu dengan ‘transparent’ sepatutnya menjadi pakaian hidup kita.

Cukup-cukuplah menyalahkan pihak lain kerana kita sudah jatuh sokongan ramai. Tentu ada sebabnya yang kita ini di tolak dan dipersoalkan oleh orang ramai. Oleh kerana kita mempunyai jiwa yang fakir, kita sentiasa mendengar dan melihat segala tindakan rakyat dengan ‘suspicion’ yang begitu melampau.


Rakaman Bersih 1- 10 Nov. 2007

Pasokan FRU - turut mengamimkan doa yang di bacakan

Polis FRU terus menjalankan tugas

Walau pun menerima ugutan, pancutan air,
pejalanan ke Istana diteruskan - peristiwa ini akan berulang lagi pada 9 Julai ini, insyallah

Terima kasih atas senyuman, kerana telah mengawal perarakan
dengan pancutan air dan belantan.
Apakah ia akan berulang lagi pada 9 Julai ini?

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA