Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, February 16, 2011

KEMATIAN SATU UJIAN UNTUK UMNO?

12 orang wakil rakyat ( DUN & Parlimen) telah meninggal dunia selepas PRU 2008 ( PRU 12 ), kematian mereka di sebabkan beberapa penyakait zaman ini, serangan jatung, angin ahmar, sakit paru-paru dan otak yang tidak berfungsi.

azlanSelain dari kematian, perletakan jawatan juga mempengaruhi keadaan untuk dan perlu diadakan Pilihanraya Kecil, Sejak pilihan raya umum 2008. Daripada baki itu, tiga pilihan raya kecil terpaksa diadakan selepas wakil rakyatnya mengosongkan kerusi masing-masing - iaitu di paerlimen Permatang Pauh dan kerusi negeri di Penanti dan Bukit Selambau. Pilihan raya kecil pula terpaksa diadakan di parlimen Batu Sapi apabila penyandangnya, Datuk Edmund Chong terbunuh dalam satu kemalangan jalan raya. Jumlah pilihan raya kecil sepanjang tempoh tiga tahun lalu ini dianggap antara yang tertinggi dalam sejarah piliharaya negara.

Sehubungan dengan itu, memang sepatutnya pihak SPR mencadangkan agar semua calon-calon yang akan menyertai pertandingan di perlukan sihat 100%, dan cadangan ini sebagai ikktiar untuk mengatasai PRK.

Jika di ambil kira kewangan yang perlu di keluarkan sepanjang 15 PRK yang diadakan tempoh hari mungkin ianya mampu untuk diadakan PRU 13. Difahamkan PRK di Kuala Trengganu telah menelan belanja yang cukup banyak, dan bukan setakat belanja malahan anggota polis yang teramai untuk mengawas PRK tersebut.

12 kematian tersebut - 5 kaitan terus dengan jantung, 4 masalah paru-paru dan setiap 1 kepada permasalahan otak, barah dan angin ahmar.

Apakah kalangan ahli politik tidak cukup masa untuk beriadah atau tidak minat untuk menggunakan masa lapang untuk menjaga kesihatan atau mereka sememangnya malan untuk beriadah? persoalan ini perlu diberikan perhatian oleh semua piha. Untuk itu pemeriksaan kesihatan yang dicadangkan juga tidak bermakna jika setiap individu tersebut terus " malas " dengan pengawasan kesihatan sendiri.

Pemakanan memang pada masa kini menjadi punca segala-galanya, jika pihak diri gagal untuk mengawalnya ia akan menjadi " musuh senyap " yang menyerang tanpa mengira masa dan ketika, lihat sahaja bagaimana Datu Razali Ismail, AP Kuala Terengganu, beliau tumbang semasa bermain badminton di IAB - Institut Aminuddin Baki.

Tapi lain pula komen dari Dato Zahid Hamidi atas tragedi kematian ini, seolah-olah ianya memberikan satu ujian kepada UMNO? kita tertanya-tanya apakah kaitan mati dengan UMNO atau kepimpinan UMNO kini sudah meletakkan UMNO terlalu hebat dan ianya perlu di berikan petunjuk secara terus dari Allah. Zahid perlu fikir semula kenyataannya ini.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA