Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, January 12, 2011

DATO T - FELCRA SEBERANG PERAK DI SERBU SPRM

Bahan komuniti di atas masa ini memberikan pulangan yang " hebat " kepada yang empunyanya, tapi nikmat yang diterima berbeza-beza, jika usaha sendiri dengan kawasan yang diserahkan kepada GLC ( Govement Link Companya ).

Tapi malang kepada peserta yang mengikut program kelolaan Felcra mau pun Felda, pendapatan mereka juga perlu menampong sara hidup pegawai, pekerja, dan pemimpin yang mengemudikan projek GLC ini, gagal untuk memberi pulangan yang seperti mana jika diusahakan sendiri.

Walau bagaimana pun pihak pengurusan - Penyelaras Projek Felcra Seberang Perak bersama dengan AJKP dan ALK Koperasi di Rim Sawit untuk menerima taklimat kaitan dengan harga dan perahan minyak sawit tersebut.


Menteri Pertanian dan Asas Tani di Bio Valelly, kawasan ternakan lembu


Ternakan lembu di Bio Vellay yang kini menjadi isu dan duri dalam daging kepada Pengurusan dan pentadbiran Felcra Seberang Perak.


Bagi YB Noh Omar, Menteri Pertanian dan Asas Tani, cukup gembira dengan program yang di laksanakan oleh pihak pengurusan Felcra, terutama Pengerusinya YB Dato T. ucapan beliau pun cuma memastikan untuk menyambung tugas pengerusi yang akan taman pada penghujung 2010 nanti. Disamping melihat kawasan ternakan lembu pada hagti yang sama 8 Julai 2010, Noh Omar juga melancarkan benih padi baru Varieti Padi Baru


Selepas, Dato T berjaya membawa Noh Omar ke Seberang Perak, pada 5 Oktober pula, Timbalan Perdana Menteri YAB Mahyuddin pula meluangkan masa untuk ke Seberang Perak, dengan tujuan melihat dari dekat apa yang dibuat oleh Dato T untuk menaik tarapkan peneroka di Felcra ini. Melalui program inilah nama Dato T pula di sebut-sebut oleh media alternatif kaitan dengan salah guna kuasa beliau.


Salah satu salah guna kuasa yang di kenal pasti ialah bagaimana pihak Yayasan Felcra boleh menyumbang kepada Taj Kolej sejumlah RM1juta. Sedangkan kolej persendirian ini adalah kepunyaan beliau sendiri.

Projek Rumah Generasi kedua, terus dipertikaikan, tanah sendiri, primium dah bayar, tapi rumah perlu dibina mengikut apa yang telah ditetapkan, urusan bank juga disediakan, pihak yang berhak perlu mengikut apa yang di tunjukkan oleh pihak Felcra dalamm hal ini. Kenapa jadi bagitu. Sehingga kini kawasan rumah ini masih gagal di bangunkan.

Rintitan dari kedua-dua projek mega tersebut, dividen peserta Felcra tahun ini menurun, sudahn pasti semua pembayaran kewangan untuk menjayakan program ini menggunakankan wang peneroka / peserta sedang matlamat dan keuntungan hanyalah untuk Dato T seorang. yang berkorban semua peserta Felcra.

Rintitan dan kelohan ini telah " memerlukan " pihak SPRM berkunjung ke Pejabat Felcra Seberang Perak 4 & 5 minggu pertama Januari 2011. Selain dari pegawai di pejabat sudah pastilah Penyelaras Felcra menjadi orang pertama yang disiasat, dan pegawai lain termasuk pengurus Felcra Agro.

Beberapa pemimpin UMNO juga di panggil untuk membantu siasatan " salah guna & penyelewangan " yang dilaukan oleh Dato T semasa melaksanakan 2 projek mega tersebut. Turut terlibat ialah pengurusan Taj Kolej.

1 comment:

  1. memang bangsat pemimpin2 umno ni, macam anjing

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA