Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, December 31, 2010

FELCRA - GENERASI KEDUA MULA BINGONG

Warga Generasi Kedua Felcra - khusus di Felcra Seberang Perak, kini dalam keadaan delima serba salah berkaitan dengan projek perumahan untuk Generasi Kedua. Majlis Pelancaran sudah, bayaran primium sudah, tapi masih belum ada apa-apa keputusan dari pihak pengurusan untuk pembinaan bangunan tersebut.


Pintu gerbang untuk YAB Mahyuddin tempoh hari

YAB Mahyuddin bersama Pengerusi Felcra YB Dato Tajuddin di mesin jengkauk, majlis pecah tapak perumahan tersebut.

Generasi kedua kini hanya dapat melihat papan tanda projek " Tempat ketenangan dan kedamaian di kediamana yang terancang Rapi "Lot-lot kawasan yang telah dibahagi-bahagikan dan sudah berpunya

rumah jenis C - bawah 50,000k

Untuk harga bawah 70,000K

Jenis C harga bawah 80,000k


Rumah yang berbelanja lebih 100,000k

Ini adalah keadaan ketika ini, ketika laporan ini dibuat pada 30 Disember 2010,kawasan ini masih kosong dan papan gtanda mula di naiki ulan.

Kini isu yang ditimbulkan oleh seluruh generasi kedua yang telah memilik lot tapak tersebut ialah kenapa pihak pengurusan Felcra " memaksa " mereka membuat rumah seperti yang dipaparkan, mengapa mereka perlu membuat pinjaman dengan bank yang disediakan oleh pihak Felcra? mengapa pula tanah kami, kami perlu buat rumah ikut kata Felcra.

Kalau kami di undi di rumah kategori D, mana ada duit nak buat hingga 100.000K, kalau rumah kategori A, kami pula anak nak yang bergaji besar dan mampu buat rumah lebih baik, tak bolehke diubah suai?

Bukan semua generasi kedua ada perpendapatan tetap untuk bulat potongan gaji, jadi ini menjadikan masalah kepada pihak kami untuk meneruskan pembinaan rumah-rumah tersebut. Niat Pengerusi dan Felcra baik untuk menolong generasi kedua tapi apakah niat baik ini ada kepentingan tertentu pula. Pinjaman dengan bank dan pinjaman kerajaan sudah tentu jauh beza faedahnya.

Untuk itu cuba-cuba fikirkan.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA