Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, November 10, 2010

SAH KINI, SPR ANAK ANGKAT EMAS BN/UMNO

Kini negara sering tertanya-tanya apakah sebenarnya peranan yang perlu dimainkan oleh badan kerajaan dalam menangani setiap isu yang ditimbulkan, kita ambil contoh, tak kala negar di landa mala petaka, seperti banjir - bencana ini yang kerap berlaku di negara kita, apakan agensi kerajaan sedia membantu atau pun bantuan yang diberikan perlu memihak kepada orang tertentu sahaja. Kita ambil contoh, banjir di Kedah, kenapa pihak kerajaan perlu riuh rendah untuk memberikan pertolongan, bukan kah itu tugas mereka, atau apakah Kedah bukan salah sebuah negeri dalam Malaysia?

Memang kita tidak nafikan, sepatutnya semua pihak memainkan peranan untuk kebaikan seluruh rakyat, rakyat negera ini semuanya tidak terlepas dari membayar cukai untuk kerajaan, cukai rakyat bayar dan disalurkan ke kerajaan pusat, selepas itu kerajaan pusat memilih-milih pula kepada mereka yang patut di bantu, kemudian selain itu, pihak menteri yang dilantik pula, bukan turun seiklas hati untuk membantu, sebaliknya bantuan yang diberikan adakan kaitan dengan " undi " yang diperlukan untuk survival parti. Kehadiran mereka perlu diiringi dengan " lens Kamera " untuk rakaman dan perlu di tayangkan untuk tontotan rakyat,

Itu kisah banjir tapi baru-baru ini negara melaksanakan sekali 2 PRK satu DUN Galas di Kelantan dan Bukit Sapi Parlimen di Sabah. Memang sepekara yang tidak dapat di nafikan apakah yang sebenarnya peranan SPR dalam menangani perjalanan setiap pilihanraya. SPR ( Suruhan Jaya Piliharaya ) Sepatutnya badan ini bertindak " bebas " kerana proses pilihanraya adalah untuk mencari wakil yang mewakilik rakyat setempat. Tapi kenapa suruhanjya ini masih tidak mampu melarikan diri dari kongongan politik sempit UMNO, kenapa apa yang dibuat oleh UMNO semuanya " releven " dan tidankan dan perbuatan dari pembangkang semuanya " tidak releven "

Projek mee segera, menabur duit secara sembunyi dan terbuka sudah menjadi budaya Umno/BN setiap kali musim pilihanraya. Siap terpampang dalam surat khabar dan keluar dalam TV 'bantuan', 'derma', 'infaq' dan 'zakat' yang dilakukan oleh pemimpin UMNO. Pernah dengar komen atau ulasan dari SPR? Jawapannya tak ada!!! Ulama-ulama muda dalam Umno pula hanya mengangguk-angguk, harus barangkali.

Tetapi apabila Pas secara terbuka mengumumkan bahawa setiap pengundi di perantauan yang pulang mengundi akan diberi RM 250 tanpa mengira latar belakang politik dan parti yang akan dipangkah. Apa komen SPR? Sepantas kilat, SPR keluar kenyataan perbuatan tersebut bertentangan dengan akta pilihanraya.

Apa cerita tawaran dan rasuah yang cuba disogok oleh PM semasa PRK Sibu tak lama dahulu.?SPR masih tak cukup bukti? Kalau tak ada bukti download je dalam you tube...Boleh jadi komputer SPR kena virus atau internet kena potong sebab tak bayar bil sebab tu SPR tak ada bukti dan maklumat.

Hari ini pula SPR sekali keluar fatwa tindakan Tuan Guru Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat memberi zakat kepada penduduk orang asli yang memeluk Islam adalah salah dan bertentangan dengan akta pilihanraya, haram le tu!!

Inilah contoh kejahilan dan kebebalan apabila sudah menjadi kuda tunggangan Umno.Tetapi macam mana pula tindakan TPM beri 'zakat' kepada pengundi minggu lepas di Galas? Tak dengar pun komen SPR?
Apa pula komen SPR apabila MCA juga tidak mahu ketinggalan beri 'zakat' di Batu Sapi ????

Kira-kira 300 penduduk berbangsa Cina sedang beratur menunggu 'zakat' dari MCA

Apakah tindakan dan buruk laku kepimpinan Umno/BN kini sudah cukup tertekan dan terdesak untuk memenangi setiap PRK mau pun PRU13 nanti. Dengan itu kenapa agaknya kepimpinan di SRP sanggup di Kaldaikan oleh UMNO / BN, mereka menjadi tunggang untuk memastikan kemenangan kepada BN. Apa saya yang dibuat oleh UMNO / BN semua di sahkan benar, walau pun kebanyakanya menyalahi peraturan pilihanraya itu sendiri. seperti di PRK Galas, secara tiba-tiba SPR mendapat ilham untuk membawa undi orang asli yang belum dikira dengan menggunakan helikopter. Apakah ada muslihat? kenapa undi yang belum di kira? kenapa tak bawa yang sudah dikira, atau borang 14 sudah di tangani sebagai pengesahan bilangan undi yang diterima oleh pihak yang bertanding.

Kecelaruan ini membuktikan SPR semakin senget sebelah, saya rasa inilah sebenarnya senjata yang bakal digunakan oleh Umno/BN untuk menghalang kemaraan Pakatan Rakyat ke Putrajaya.

sum: angkasunari.blogspot

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA