Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Sunday, May 17, 2009

JANGAN LUPA ASAL KITA

16 Mei, setiap tahun adalah hari dan tarikh di mana seluruh warga guru menyambut hari perayaan yang dikhususkan untuk gulongan guru-guru serta mereka yang terlibat dengan alam pendidikan di seluruh negara. Persiapan di rancangan dengan hebat dan setiap tahun dipastikan ada kelainan yang diperlukan. Selain dari berubah tempat tapi kini 4 negeri komform tidak akan diadakan perayaan tersebut, negeri-negerinya ialah Kedah, Kelantan, Selangor serta Pulau Pinang dan berkemungkinan besar Perak.

Bertemakan " GURU PEMBINA NEGERA BANGSA ", memang ianya tepat dengan masa dan ketika kerana pada dewasa ini negera dan bangsa yang dibina, rakyatnya telah hilang jati diri, maruah dan perangai, buruk perangai seperti rasuah, salah guna kuasa sudah menjadi mainan para pemimpina dan akhirnya jadi ikutan kepada kakitangan awam, lihat saja di Perak, SUK, SU DUN, Penasihat Undang-undang langsung tidak tahu yang mereka adalah seorang pegawai yang perlu berkhidmat kepada sesiapa saja yang menjadi pimpinan negara / negeri, tapi atas dasar mentelikita sudah dikotorkan sikap mereka sudah berubah, mereka memihat kepada orang yang kalah dan sering menimbulkan permasalahan kepada negera.

Permasalahan, PPSMI, kekurangan Guru, kekurangan bilik darjah dan banyak lagi masalah yang routin menjadikan sistem pendidikan di Malaysia ini sentiasa berkecamok, bertukar menteri hanyalah penepati satu pengisian sahaja sedangkan mereka terus menjadikan alam pendidikan untuk tujuan satu kajian ( tempat uji kaji ).

Apa yang diumumkan oleh YAB Menteri Pendidikan, satu transformasi kurikulum kebangsaan untuk sekolah rendah akan di laksanakan tak lama lagi. Di-mana tranformasi ini melibatkan pembelajaran disiplin komunikasi, kerohanian, sikap dan nilai kemanusiaaan, ketrampilan diri, fizikal dan estetika serta literasi sains dan teknologi. Semua program tranformasi ini di dahului di sekolah rendah, bagaimana dengan kebajikan para guru di sekolah rendah? adakah YAB Menteri sudah lupa yang pengemuman kenaikan pangkat semua disekolah menengah. Beban tugas di sekolah rendah, keseronokan dan imbuhan di longgokan di sekolah menengah, dimana keadilan yang dilaung-laungkan.

Mahyuddin perlu ingat semua pelajar di menengah adalah berasal dari sekolah rendah, sedangkan Mahyuddin sendiri berasal dari sekolah rendah, dididik di belai oleh seorang guru, apabila dah menjadi menteri & Timbalan Perdana menteri lupa jasa guru-guru di sekolah rendah.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA