Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, April 12, 2016

1MDB - PENYELESAIAN BERMULA 4



"Saya suka menegaskan sekali lagi bahawa tidak ada sebarang salah laku atau kegiatan bercanggah undang-undang di syarikat tersebut ketika saya mengendalikannya."

Demikian ditegaskan oleh bekas ketua pegawai eksekutif 1Malaysia Development Bhd (1MDB) Datuk Shahrol Azral Ibrahim Halmi, menjawab Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) yang menyarankan beliau disiasat.

"Saya akan terus memberikan kerjasama penuh, yakin bahawa saya tidak melakukan sebarang kesalahan dan tidak ada apa-apa untuk saya sorokkan," katanya dalam kenyataan ringkas seperti disiarkan Bernama.

Beliau juga menegaskan selalu memberi kerjasama sewaktu prosiding siasatan jawatankuasa parlimen itu yang mengumumkan laporannya hari ini.

PAC memulakan siasatannya dalam prosiding pertama pada Mei 2015.

Melalui laporannya "Kawalan Pengurusan Tadbir Urus 1MDB", PAC menggesa pihak berkuasa menyiasat Shahrol dan pihak-pihak berkaitan.

Menurut jawatankuasa itu lagi, Shahrol perlu bertanggungjawab terhadap kelemahan dan kekangan dalam pengurusan syarikat pelaburan strategik milik kerajaan itu.

PAC memanggilnya untuk memberi taklimat dan penjelasan pada 25 dan 30 November 2015 ~ MMO

Dalam laporan yang dipetik dari Malay Mail tu.. dia tak salahkan Najib.. tapi kalau kita baca apa yang dilaporkan oleh Malaysiakini.. dia salahkan Najib..

Antara laporannya.. 

Former 1MDB chief executive officer Shahrol Azral Ibrahim Halmi claimed that Prime Minister Najib Abdul Razak had refused the revaluation of assets in 1MDB's joint-venture with PetroSaudi International (PSI) despite concerns raised by the 1MDB board of directors.

This is according to the Public Accounts Committee (PAC) report tabled today which referred to Najib in his position as 1MDB board of advisers’ chairperson.

According to the report, the 1MDB board of directors had doubts about the joint-venture in which 1MDB was to commit US$1 billion in cash while PSI would only need to commit at least US$1.5 billion in energy assets to their joint-venture vehicle 1MDB PetroSaudi Ltd.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA