Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Thursday, June 30, 2011

ANAK SAYA DITIPU OLEH DATO T


Negara pada sehari dua ini penoh dengan laporan repot polis khusus berkaitan dengan Sabtu 9 Julai jam 2 Petang. Apakah ianya satu realiti atau pun satu momokan untuk menyedarkan kepimpinan UMNO yang ada pada masa kini. Kita tunggu dan lihat sahaja apa yang akan berlaku nanti.




Pejuang Kuning di atas lengkap dengan pakaian serba kuning, dengan berbenderakan Bendera BERSIH - apakah mereka mampu mengegarkan Malaysia?

Pasokan " Kuning " diatas telah memberikan satu isyarat di mana kerajaan perlu memberikan penambahbaikan dalam isu piliharaya di negara ini. Badan bukan kerajaan " BERSIH " menuntuk 8 perkara penambahbaikan tersebut. Satu dari telah di sahkan oleh pihak SPR sendiri, iaitu di mana rumah ibu YB Azmin Ali sendiri dialamatkan sejumlah pengundi dari dua bangsa Cina dan Melayu. Jadi tuntutan mereka ada benarnya.

Cadangan mereka untuk berhimpun pada 9 Julai telah memaksa hampir 200 badan termasuk NGO, Pekedai, badan kerajaan & Swasta yang menghadirkan diri ke balai polis untuk melaporkan bahawa kegiatan mereka ( BERSIH ) menyalahi undang-undang. Sebaliknya pengamal undang-undang dan SUHAKAM mengesahkan perhimpunan ini dibenarkan oleh undang-undang. Lantas itu apakah mereka ini di bayar untuk kebalai polis? itu tidak penting.

Lihat saja apa yang terjadi dengan peristiwa satu perhimpunan aman di perkarangan kompleks Mahkamah jalan Duta, kumpulan ini memberikan " sokongan " bahawa kumpulan Dato T, telah berjaya dalam usaha memfitnah DSAI dengan isu video.


Kekecewaan ini di suarakan oleh eeorang bapa Suhaimai Ali 47 yang amat kesal apabila anaknya yang masih dibangku sekolah diperalat oleh trio ‘Datuk T’ yang mengupah mereka sebagai penyokong sewaktu muncul di Kompleks Mahkamah Jalan Duta Jumaat lalu, dan kumpulan pelajar ini di berikan upah RM50 untuk 3jam bersama di mahkamah tersebut.

“Saya terkejut dan tak tahu, tiba-tiba tengok (dia) masuk akhbar,” kata Shuhaimi yang berang kerana anaknya, Faisal Syafiq, 17, diperalat dan diperdaya trio ‘Datuk T’.

Ayah kepada Faisal yang tinggal di Projek Perumahan Rakyat ( PPR ) Taman Wahyu, Jalan Kucing, dimaklumkan oleh anaknya, kesemua mereka hampir 30 orang di jemput untuk menaikai bas dan tidak memaklumkan apakah tugasan yang perlu di pikul oleh mereka.
Suhaimi membuat pendedahan itu kerana risau pihak sama akan memperalat pelajar sekolah lain untuk berdemo menentang Himpunan Bersih 2.0 pada 9 Julai ini.
“Saya takut 9 Julai nanti, mereka akan guna taktik sama untuk peralat pelajar lain,” katanya.
at 6/27/2011 09:09:00 AM
NONE Senario gambar sebelah juga boleh di pertikaikan, siapa yang taja, kenapa mereka bagitu berani untuk cuba memporak perandakan pejabat parti lawan? Apakah juga mereka di upah? Apakah mereka sememangnya dari Pemuda UMNO - ini ada kaitan dengan bendera yang di bawa. Dalam demonstrasi yang diadakan dalam keadaan hingar bingar, kira-kira 300 orang menurut anggaran PKR datang dengan bermotosikal dan menuntut PKR agar menarik balik sokongan mereka ke atas perhimpunan BERSIH 2.0 yang dijadualkan pada 9 Julai.

Kenapa pihak berkenaan tidak menyekat tindakan mereka, atau apakah tindakan kumpulan ini mendapat restu dari pihak kerajaan? persoalan ini amat sukar untuk di jawab.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA