Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, May 25, 2018

GST PERLU DITERUSKAN, NEGARA DI BEBANKAN DENGAN HUTANG MELAMPAU


Banyak kemungkinan yang kita bakal lihat dan pikul bersama-sama, andai kata PH tidak memenangi pilihanraya 9 Mei yang lalu. Antaranya mungkin kita tidak akan pernah menjangka dan menyaksikannya:

1. Hutang negara sebenarnya mencecah lebih 1 trilion ringgit (1000000000000). Banyaknya kosong, sah Najib dan barisan kabinet telah menipu rakyat.

2. Fail merah di Kementerian Kewangan yang tidak boleh diusik oleh pegawai-pegawai untuk di audit. Apa isi dalam fail merah tersebut? Nanti akan dibongkar oleh Menteri Kewangan yang baru. Harap Menteri Kewangan yang lama, sampai sudah kita tidak dapat melihat kebenarannya.

3. Bill out kerajaan Malaysia untuk syarikat sarat skandal 1MDB melebihi 7 billion (7000 juta) bermula April 2017. Mean setahun sudah mencecah 7 billion duit rakyat!

4. Projek ECRL sebenarnya bukan 55 billion, tetapi ada tambahan lagi 11 billion. Malang sungguh kalau PH tidak menang.

5. Pendedahan mengejutkan dari Dato' Seri Mohd Shukri Abdull, Pesuruhanjaya SPRM memang amat mengejutkan:

a) diancam bunuh dan lain-lain ancaman ketika menyiasat SRC International dua tahun lepas di mana Pengerusi 1MDB adalah Najib Razak, ketua Barisan Nasional.

b) melalui proxy wakil rakyat Utara, dia cuba disogok agar memberhentikan siasatan tersebut.

c)dimana juga dia membuat pengakuan banyak saksi dilarikan dan diugut.

d) betapa 'jahatnya' pentadbiran terdahulu.

e) selepas tumbangnya BN, banyak mantan Menteri menelefon Shukri menyatakan kekesalan kerana tidak mendengar cakap beliau agar menukar tampuk pemerintahan negara.

6. Dan nanti kita akan disajikan dengan kejutan demi kejutan pembongkaran salah guna kuasa oleh kerajaan terdahulu. Harap-harap tiada sesiapa yang sakit jantung.

Dan cuba bayangkan situasi ini pula:

Ketika PH mendapat 100 kerusi. BN 104 dan PAS 18 kerusi. PAS menjadi 'king maker'.

Dan ketika PAS memilih rakan kongsi BN sebagai partner dalam kerajaan campuran. Bagaimana survivor politik Najib dan BN? Tidak mustahil juga kalau kita lihat dari faktor semasa sebelum pilihanraya di mana bajunya sedondon, nadanya seirama. PAS dan BN membentuk kerajaan campuran.

Apakah perkara-perkara di atas yang didedahkan itu akan kita dengar sekarang?

Alhamdulillah, Allah Maha Mengetahui.

Menyesal atau tidak PH menang? Mohon share banyak2.

1 comment:


  1. Hadis ada menceritakan akan turunnya nabi Isa as utk mmbunuh Dajjal..

    Kpd sesiapa yg bnar2 ingin mncari smutlak7KBNARAN yg hakiki akan diilham serta diMAKRIFATkan bhw hadis itu adalah merupakan metafora..kiasan..bukan difaham secara harfiah semata2!

    Nabi Isa itu TAK akan turun secara 'jasad' ttpi spirit=ROH=semangat=etika ATAU akhlak Isa as yg kudud-telus-LURUS-berCAHAYA-TERANG-nyata-luhur-tembus yg mnjunjung sjujur7 stiggi7 smulia7AMANAH Integrity n Transparency itu dah mula menjelma ddepan mata ha ha..

    Nabi Isa as itu tidak n TIDAK pernah mndidik n mmbenihkan fahaman "feudal" utk membesar/menDEWAkan/syirik seorg manusia keatas manusia yg lain! Fahaman "feudal" sebegini menurut Isa as adalah sbesar7 Dajjal=pemBOHONGAN yg wajib wajib wajib n WAJIB dihapuskan pd wktu/era beliau hidup dahulu...dan itulah yg mnjd penyebab mengapa pembesar2/DEWA2 pd wktu itu, ingin menghapus/mmbunuh atau menyalibnya!

    Apa yg slalu meniti dibibir Isa as.."aku hanyalah manusia biasa hamba-NYA yg sama sama sama sama sama sama n 'SAMA' sprt kamu semua!" tiada bezanya walau sklumit habok skali pon diantara kita SEMUA!!

    DAN...Dajjal,

    Dajjal yg dimaksudkan oleh hadis itu juga, bukan sprt yg digambarkan oleh penceramah2 cari MAKAN kutip sampul yg bersepah2 diTV2 maupon yg diyoutube2 itu, krn Dajjal yg dimaksudkan itu bukan bermata-SATU terjojol tersombol yg konon2nya sgt menakutkan hu hu...TETAPI sbnr2 erti/MAKNA/definasi hakiki tersirat Dajjal itu=pemBOHONG=peNIPU=peNGELIRU yg sgt2 lg amat2 "memukau" yg berMATA(niat)-SATU ddlm hati nya, yg seolah2 LICIK sekali dgn hadis Quran jubah n sorban yg berBELIT2 berceramah berkhutbah bertahajjud mnjd IMAM semata2 dgn niat(MATA)-SATU demi tembolok NAFSU yg rakus klahap harta-KUASA n glamor..

    Semoga ilham dan MAKRIFAT sdr admin dpt melintasi pemmikiran-ROH nabi Isa as ini...yg selama ini tertutup rapat n GELAP, ditutup oleh IQ-ciput kebanyakan ostad2 yg hanya mampu melintasi KULIT luaran bukannya "isi".. yg hanya berkokok dgn TAJWID2 tanpa makna yg mndlm yg semata2 mampu mmbaca harfiah2 yg terSURAT n bukannya yg "tersirat" jauh tembus kdlm umbi hati yg trsembunyi hi hi..

    Salam CAHAYA Cinta-NYA drp saya buat sdr...semoga tulisan sdr akan sntiasa diberikan ilham2 baru yg indah 'menyentuh' kalbu serta sntiasa dianugrahi keajaiban2 MAKRIFATnya yg lebih jitu halus tembus dan mndalam..

    Ikutlah budi bicara sdr, jk sekiranya TAK perlu, tulisan saya ini TAK perlu pon sdr disiarkan..

    Salam CAHAYA.. Sahabat Budiman
    CAHAYA Cinta-NYA.. Percuma n FREE
    CAHAYA Cinta-NYA ..Indah MENAWAN
    smutlak7KBNARAN.. mnjelma KINI

    CAHAYA Cinta-NYA ..mnjelma KINI
    Kaseh mem-BERI.. Percuma n FREE
    Kaseh memBERI ..TAK minta diHargai
    TAK Heran HARTA..TAK Heran di Puji

    Kaseh mrmBERI.. Percuma n FREE
    Bak Kaseh IBU ..Harum Segar WANGI
    Bak Kaseh IBU.. Kaseh yg AZALI
    CAHAYA Cinta-NYA ..Kekal ABADI

    Nota:
    erti/MAKNA/definasi hakiki,
    Dajjal itu=pemBOHONG=peNIPU=peNGELIRU! n dah pon terang2 ada ddepan mata kita skrg!!

    Ddlm movie P Ramlee kisah Musang berjanggut itu=Dajjal yg tlh bersarang kukuh ddlm DNAs masyarakat melayu!

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA