Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, September 26, 2015

NAJIB LIBALITI KEPADA MALAYSIA



Ekonomi, ringgit pulih jika Najib tiada, kata Dr Mahathir

Ekonomi dan mata wang negara hanya akan pulih jika Datuk Seri Najib Razak disingkirkan, kata Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini.

Dalam tulisan di blognya, bekas perdana menteri itu berkata jika mata wang dan ekonomi mahu dipulihkan, Najib mesti berhenti menjadi perdana menteri.

"Hanya dengan pengundurannya sebagai perdana menteri Malaysia barulah ekonomi akan pulih, nilai ringgit akan meningkat, dan kos sara hidup akan turun.

"Hanya selepas penyingkirannya rakyat Malaysia akan mampu berdiri semula," kata bekas perdana menteri paling lama berkhidmat itu melalui blog popularnya chedet.cc hari ini.
Dr Mahathir berkata, walaupun pada mulanya beliau bekerja keras memastikan Najib mengambil alih jawatan tertinggi negara itu, beliau kini mahu pengganti Tun Abdullah Ahmad Badawi itu disingkirkan.

"Ia bukan hal peribadi.

"Ia adalah kerana dia gagal teruk sebagai perdana menteri," tulis negarawan itu.

Dr Mahathir mendakwa Najib membayar orang berdemo di jalanan bagi menyokong beliau, merujuk kepada perhimpunan "baju merah" pada 16 September lepas.
"Najib membayar orang untuk menunjuk perasaan di jalan-jalan untuk menyokong beliau. Dengan sewenangnya beliau juga mengharamkan usaha orang-orang tunjuk perasaan bagi memecatnya," kata bekas perdana menteri yang berkhidmat selama 22 tahun itu.

Langkah Putrajaya menahan penunjuk perasaan membantah Najib juga tidak bersifat demokratik, kata Dr Mahathir yang turut hadir pada perhimpunan Bersih 4 baru-baru ini bagi mendesak Najib meletak jawatan.

Beliau kemudiannya membandingkan ekonomi Malaysia dengan negara Asia lain dengan mengatakan pertumbuhan ekonomi Malaysia merosot berbanding Filipina dan Indonesia.

Dr Mahathir berkata kejatuhan nilai ringgit dan pasaran saham menyebabkan masalah kepada perniagaan, pengimport dan pengeksport, sambil menambah kos sara hidup juga meningkat selepas cukai barangan dan perkhidmatan (GST) diperkenalkan pada April lepas.

"Untuk mata wang dan ekonomi pulih, Najib mesti berhenti menjadi perdana menteri Malaysia.

"Rakyat Malaysia mesti menuntut penyingkiran Najib.

"Ianya sesuatu yang amat demokratik untuk menuntut penyingkiran beliau," kata Dr Mahathir yang sejak tahun lepas menjadi pengkritik hebat Najib ke atas dasar dan cara beliau mengendalikan syarikat milik Kementerian Kewangan, 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Beliau sudah berkali-kali menggesa peletakan jawatan Najib dan juga meminta Umno yang dipimpin Najib untuk menyingkirkannya. 
-TMI

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA