Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, May 9, 2012

UMNO BARU HAMPIR PUPUS


 Bermulanya kejatuhan pimpinan BN di Malaysia.

Apakah benar UMNO kini sudah mula hilang taring untuk terus memerintah Malaysia selepas PRU13 nanti? Kebarangkalian ini jelas apabila kepimpinannya kini sudah hilang daya fikir dengan sambutan UMNO yang akan diadakan pada  11 Mei ini nanti. Mereka mencatatkan sambutan itu ialah yang ke 66 sedangkan UMNO sendiri telah pun " terkorban " kesan dari perkelahian antara Tengku Razaligh Hamzah dengan Mahathir, walau pun Mahathir hanya menang dengan majoriti " under 50 ". Perkelahian berterusan dan akhirnya mahkamah menjadi pententu dan akhirnya lahirlah UMNO BARU. Ini bermakna UMNO yang ada hari ini adalah UMNO yang baru lahir dan ianya berusia 24 tahun pada 11 Mei ini.

 
Perhimpunan pada 11 Mei ini adalah kelahiran  UMNO ke2 dan perhimpunan ini juga adalah salah satu cara untuk UMNO BARU memperlihatkan kepada para pengundi di mana rakyat masih lagi " memerlukan " UMNO. Perhimpunan ini yang pada mula di janjikan di Stadium Merdeka di ubah ke Stadium Nasional Bukit Jalil dengan kapasiti muatan yang setanding dengan kehadiran pendemostrator BERSIH 3.0 pada 28 April lalu.

Kenapa agaknya, UMNO perlu menyaingi kehadiran perhimpunan BERSIH 3.0? Apakah kredibiliti UMNO akan terhakis dengan kegagalan  kehadiran ahli mereka nanti ? atau dari sudut mana mereka perlu dan dapat menyaingi kehebatan BERSIH 3.0 itu sendiri.

Kalau kita perhatikan, kerenah UMNO seolah-olah mereka dalam keadaan tertakan, apa sahaja aktiviti yang dilaksanakan oleh gabungan PR mesti mendapat " tentangan " dari gerombolan UMNO sama ada di ganggu dengan ceramah mereka atau mereka mengadakan aktiviti " tindak balas ".  



Kehadiran di hari Ulang Tahun UMNO tersebut adalah melambangkan bagaimana besarnya perbelanjaan yang perlu disediakan, ianya tidak seperti kehadiaran peserta BERSIH 3.0. Semua yang hadir akan dibekalkan dengan 5T? Peruntukan 5T ini amat besar sekali. Apa itu 5T? 5T ialah T.Shirt, Topi, Transport, Tapau (makanan) dan Token (duit). Jika seorang peserta diperlukan RM200, dan jika kehadiran hingga 200k ahli UMNO berapa juta diperlukan?


Kepimpinan UMNO sudah merasakan memang sepatutnya parti yang sudah cukup dewasa ini di simpan dalam peti buruk, sudah cukup dewasa, jika seorang manusia dalam usia ini ia sudah mula " lengoh -lengoh " dan lutut mula susah untuk ditegakkan dan tutur kata mula tak menentu - merepek.
Mereka menggunakan semua " kemudahan " untuk menghalalkan semua cara, malahan BERSIH 3.0 telah memperlihatkan betapa mereka memunupulasi keadaan sebenar, mereka menggunakan PDRM dengan di bantu oleh NGOs mesra UMNO untuk mengkucirkan perhimpunan. Kalau di lihat secara rasional kenapa pihak polis perlu menyertai perhimpunan dengan menunggang motosikal di kelompok orang ramai? Atau apakah ini cara pihak PDRM bawah kelolaan Menteri Dalam negeri menyeselaikan permasalahan yang mereka hadapi?




Gambar ini jelas menunjukkan di mana pertembongan daya fikir untuk dua beranak antara Mahathir dengan anaknya Marina. Kenapa Marina perlu menyata dan menyertai perhimpunan itu dan menganggap inya satu perjuangan dan bagi sibapa pula perhimpunan itu adalah satu perhimpunan haram, cara rampasan kuasa. Dimana rasionalnyua kata-kata beliau kaitan dengan " Proses Rampasan Kuasa " Apakah ada kalangan pendemostrator bersama-sama mereka membawa senjata? Ada ke yang datang dengan membawa kereta kebal? Apakah rampasan kuasa itu boleh dilakukan di tengah-tengah padang?



Perlantikan Hanif Omar sebagai Pengerusi Penal Bebas kaitan dengan BERSIH 3.0. Rakyat tertanya-tanya kenapa Hanif Omar di lantik, sudah pasti beliau tidak " berkecuali " dalam hal ini, kerana beliau sendiri pernah menyuarakan kenapa pentingnya PDRM perlu bertegas, dan apakah juga menidakkan perhimpunan itu hanya kerana " rusuhan ". Atau mampukah beliau kelak meletakkan PDRM adalah perancang utama dalam rusuhan tersebut? 

Perlantikan ini jelas memperlihatkan bagaimana pihak UMNO dalam keadaan tertekan, tak mampu untuk menghadapi risiko, sentiasa mengharapkan pertolongan dari luar. Ini adalah pratanda kebrangkalian UMNO akan pupus.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA