Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, November 14, 2017

IGP DI SEKOLAHKAN...... HANIPA MAIDIN

Siasat tak salah IGP jika laporan berasas.

Hanipa Maidin

 Merujuk kepada kenyataan Ketua Polis Negara (IGP) yang berkata, keterangan Ambiga perlu diambil kerana ada laporan polis dibuat terhadapnya dan polis sekadar menjalankan tugas, Pengerusi Biro Undang-undang AMANAH (Kanun), Hanipa Maidin berharap siasatan itu tidak hanya terhenti atau fokus ke atas Datuk Ambiga sahaja.

Siasatlah juga Presiden parti suci dan parti suci, MO1, Claire dan mereka yang didakwa terima faedah drp "dedak" itu. Jika" duit dedak" itu dikatakan utk beli kenderaan tertentu misalnya, siasat jugalah transaksi pembelian kenderaan itu juga...

 Berikut adalah reaksi Hanipa selanjutnya seperti yang dinaikmuat menerusi fesbuknya :

1. FMT melaporkan Ketua Polis Negara ( IGP ) merungut tentang isu siasatan ke atas Datuk Ambiga. Antara lain beliau dilaporkan berkata " siasat salah tak siasat pun salah".

2. IGP juga dilaporkan berkata siasatan ke atas Datuk Ambiga dibuat kerana ada laporan polis dibuat ke atas Datuk Ambiga dan dia kata tuduhan terima RM90juta itu tidak sedikit.

3.Maaf tuan IGP, nak komen sikit.

a. Saya simpati dengan keluhan tuan itu tapi nak kata sebab itulah jadi IGP ni bukan mudah tuan..Ia bukan sekadar mcm jadi prebet. Kena tunjukkan satu level intelektualisme yang tinggi sesuai dengan ketinggian jawatan itu.

b. Saya setuju dengan tuan ,secara umumnya, jika ada laporan polis yang buat, polis kenalah siasat. Tapi, ada pengecualian juga tuan.

c. Tak semua laporan polis wajib disiasat dan kes laporan ke atas Datuk Ambiga ini satu contoh di mana tak perlu sama sekali layan laporan itu.

d. Kerana apa? Sebab laporan itu berasaskan apa yang diplidkan di dalam dokumen di Mahkamah. Dalam bahasa inggeris, kita kata ianya hanya sekadar "assertion" bukan "evidence". Mana- mana polis yang sedikit sebanyak terdedah dgn proses undang2 patutnya tahu laporan polis yang dibuat hanya berasaskan apa yang Claire kata dalam pernyataan pembelaan dan tuntutan balasnya ke atas saman presiden parti suci tak patut dilayan .Fakta itu belum lagu berstatus keterangan atau evidence. Kalau polis tak pasti, boleh tanya AG atau DPP. Kalau mereka juga tak tahu , suruh mereka berhenti je lah.

e. Lain lah jika fakta itu disokong oleh satu keterangan yang dikemukakan dan diterima oleh Mahkamah..maka, ketika itu, ada logik juga disiasat. Ini, bicara pun belum mula.

 f. Oh, dakwaan serius sebab libatkan angka RM 90 juta. Ya, betul, tapi mengapa baru skrg nak siasat ..bukankah dakwaan ini dah lama didedahkan?

 g. Oh, mungkin dulu tak ada laporan polis? Jika itu hujahnya , nak tanyalah sejak bila polis hanya wajib siasat jika hanya ada laporan polis? Polis pun boleh buat laporan polis jika ada sesuatu elemen jenayah dirasakan telah berlaku.

 h. Oleh kerana polis nak siasat juga Datuk Ambiga dalam isu RM 90juta ini, x dpt den nak menolong! Cuma harap-harap siasatan itu tak hanya terhenti atau fokus ke atas Datuk Ambiga je.. siasat jugalah Presiden parti suci dan parti suci, MO1, Claire dan mereka yang didakwa terima faedah drp "dedak" itu. Jika" duit dedak" itu dikatakan utk beli kenderaan tertentu misalnya, siasat jugalah transaksi pembelian kenderaan itu juga...

Apapun, makin menarik nampaknya plot episod ini!

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA