Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Wednesday, October 4, 2017

RUU 164 BENTANG DAN LULUS TAPI RUU 355 MANA YA......


 Husam berasa sangat pelik bagaimana Pas boleh ber ta àwanu dengan perkara-perkara penipuan oleh Umno BN dan masih boleh memaafkan jenayah khususnya dalam isu 1MBD.

 “Akta 355… mana sekarang? Mana ahli parlimen Marang? 355 Padang Merbuk, naik bas, budak-budak tahfiz tunggu di parlimen 355 nak dibentang… Mana dia 355???

Hj Hadi Awang disambut meriah dengan kehadiran mencecah 5 ribu peserta konvoi di Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Kuala Terengganu atas kejayaan beliau membentang Usul Pindaan RUU Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) Akta 355 di Parlimen pada 6 April lalu.
"Bukankah ini satu penipuan politik? Tetapi Pas masih tidak mahu mengaku bahawa Pas telah ditipu oleh Umno BN dalam permainan politik 355. Masih mahu menjadikan ini sandiwara untuk memperdaya semua rakyat Malaysia, khususnya orang Islam dalam pilihanraya akan datang.
"Sebab itu Pas akan jadi satu parti yang tidak tahu hendak kemana. Orang Kelantan panggil ‘pening lalat’ - Pas parti pening lalat.

" Kita Pakatan Rakyat jelas mahu mengambil Putra Jaya. Kita ada saff pimpinan yang telah ada trek rekod dari segi kewibawaan dengan komposisi pelbagai kemahiran dan latar belakang yang datang dari establishment dulu dan yang datang daripada kumpulan yang membawa inspirasi perubahan dan idealisma perjuangan yang sekian lama mereka perjuangkan.

"Dan peranan AMANAH ialah untuk menggantikan Pas sebagai wadah perjuangan Islam, bakal kerajaan Malaysia pada masa akan datang!"

DS Husam Musa optimis Pakatan Harapan akan mendahului parti-parti yang lain, kalau ada pertandingan 3 penjuru di Trengganu.

 Husam berkata demikian ketika berucap di Majlis Makan Malam anjuran Parti Amanah Besut di Tanjong Demong Beach Resort , Besut Terengganu pada 30 September lalu.

 Menurut Husam, Besut secara tradisi merupakan kubu kuat kedua-dua parti – Pas dan Umno. Tetapi kehadiran yang ramai pada malam mini, Amanah Besut nampak lebih kuat dari Pas Besut!

"Rakyat kini sudah jemu dengan parti politik yang extreme seperti Pas dan Umno.

 “Trend rakyat kini mahukan parti politik pertengahan iaitu yang sederhana. Dan itu ada pada parti AMANAH Negara, parti Bersatu – Pakatan Harapan."

Husam yakin, kalau ada pertandingan 3 penjuru di Trengganu, Pakatan Harapan akan mendahului parti-parti yang lain, katanya.

Pas ‘wata àwanu alal birri wa taqwa hanya dengan Umno?

 Husam turut mengulas ayat "wata àwanu alal birri wa taqwa wala taàwanu àlal ismi wal ‘udwan" yang di baca oleh Sudin Copong ketika fastaqim 2.0 jadi black out akibat dipanah petir, Husam berkata, ayat tersebut merupakan ayat umum.

 “Tetapi dalam konteks Pas, wata àwanu alal birri wa taqwa itu ialah dengan Umno. Dia tak akan ta àwanu dengan AMANAH, dia tak nak  ta àwanu dengan Tun Mahathir, dia tak akan  ta àwanu dengan rakan-rakan yang telah bertahalluf dahulu. 

 “Dan apakah al-birri itu? Al-Birri pada penjelasan Pas hanya satu – kononnya membawa agenda perlaksanaan undang-undang Islam. Apa jadi pada Negara, apa jadi pada rakyat jelata, apa masalah dengan rasuah, dengan skendal mega penyelewengan, dengan penindasan kepada rakyat dan merompak wang Negara…

 “Ini tidak termasuk dalam al-Birri? Padahal kita pun dalam Pakatan Harapan berta ‘a wanu ‘alal birri – kita berta ‘awun dengan DAP, KeAdilan dengan Bersatu kerana hendak membetulkan Negara. Itu al-Birri wa taqwa.

 Maka penggunaan konsep al-Quran bagi tujuan politik yang sempit, ini masalah. Ini tajuk dia, ini isunya. Dan kerana itulah Pas telah berbeza haluan dengan apa yang telah pemimpin Pas yang lakukan sebelum ini.
Surat Mustafa Ali kepada Hj Hadi

Husam turut mengulas mengenai pendedahannya sebelum ini tentang surat pemimpin kanan Pas Dato Mustafa Ali kepada Hj Hadi, mengingatkan beliau supaya dihentikan perjumpaan dan perundingan kerjasama politik dengan Umno.

 Menurut Husam, dalam surat tersebut Mustapha Ali telah menulis : 
 “Jika kerjasama itu diteruskan dan kerjasama politik dalam pilihanraya diwujudkan diantara Pas dan Umno, ini adalah pengkhianatan kepada perjuangan Pas!”
 Sehingga hari ini tidak ada seorang pun pemimpin Pas yang boleh menafikan surat yang ditulis oleh Mustapha Ali.

Husam mengucapkan terima kasih kepada Mustapha Ali kerana tidak mahu komen mengenainya, dengan itu surat tersebut tidak dinafikan wujud. ("Saya sekarang berpuasa daripada memberi kenyataan kepada media. Minta maaf," katanya ringkas di sini)

“Orang lain tak boleh cakap kerana tidak ada kelayakan.Dua orang sahaja yang layak bercakap – Presiden Pas kena nafikan, Mustapha Ali kena nafikan, baru habis cerita!

 Husam secara sinis menempelak Dato Nasarudin Singa Kelantan yang nak bercakap mengenainya dengan katanya,
 “ Singa mana ngerti baca surat. Singa duduk dalam zoo, orang bagi dia makan, dia makanlah… mana gherti baca surat! 
 Husam turut mempersendakan Dr Azman Ibrahim, AJK Pusat yang bersumpah menggunakan nama Allah…tetapi tidak berani menafikan mengenai adanya surat tersebut. Mungkin Husam merujuk kepada kenyataan di sini - alHusseyn)

Husam mencabar ahli-ahli Pas mendesak Mustapha Ali mendedahkan kandungan isi surat itu.

 Husam turut mendedahkan beberapa orang telah mengambil insiatif untuk bertemu sendiri dengan Mustapha Ali. Antaranya ialah Adun Pas dari Kedah dan Adun dari Kuala Trengganu telah menemui Mustapaha Ali di rumahnya secara berasingan untuk mendapatkan pengesahan tentang kandungan surat tersebut.

 Husam turut mendakwa bahawa Mustapha Ali telah dipanggil oleh Mursyidul ‘Am Pas, Ust Hashim Jasin kerana surat ini dan lain-lain hal yang tidak mahu didedahkan buat masa ini.

 Seterusnya Husam mencabar Hj Hadi, jika perundingan itu (Pas dan Umno) benar wujud, kenapa ianya tidak diumumkan. Kenapa nak bersilat dengan “wata  ta àwanu ‘alal-birri wa taqwa” cakap sajalah….

Dasar Baru Pakatan Harapan
 Husam turut menyatakan dasar-dasar baru dan pembaharuan segera yang Pakatan Harapan bakat memperkenalkan jika berjaya memerintah nanti. Salah satunya ialah mengukuhkan Ringgit Malaysia.

 Perasuah-perasuah dan perompak-perompak harta wang Negara akan diambil tidakan, khususnya dalam isu 1MBD. Kalau rakyat Malaysia tak boleh faham, masih boleh memaafkan jenayah ini termasuk Pas kita sangat rasa pelik. 

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA