Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Friday, October 27, 2017

JHO LOW SALAH KATA DOJ, TAPI TIDAK PADA NAZRI -




1. Kenyataan Datuk Seri Nazri Abdul Aziz bahawa Jho Low tidak melakukan kesalahan dalam negara tetapi di luar negara adalah pengakuan secara tidak langsung berkaitan kebenaran fakta bahawa Jho Low telah menyeleweng wang 1MDB sepertimana pendedahan Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ). 

2. Namun begitu, kenyataan bahawa Jho Low tidak melakukan kesalahan di dalam negara menunjukkan Nazri Aziz tidak faham pendedahan fakta di dalam Saman civil forfeiture oleh DOJ (saman DOJ) yang difailkan pada 15 Jun 2017 lalu. Pengakuan Nazri Aziz bahawa terdapat kesalahan Jho Low di luar negara menunjukkan beliau ada membaca saman DOJ kerana saman tersebut adalah satu-satunya dokumen mahkamah yang memperincikan penyelewengan wang 1MDB oleh Jho Low dan MO1, namun gagal memahaminya dengan baik. 

3. Jika Nazri Aziz membaca secara teliti dan mengkaji secara mendalam saman DOJ, Nazri akan mendapati di perenggan 942 mukasurat 247, DOJ menggariskan kesalahan-kesalahan yang dilakukan di bawah undang-undang Malaysia termasuk penipuan menurut seksyen 415 dan 418 Kanun Keseksaan dan pemberian rasuah menurut seksyen 16 dan 17 Akta SPRM 2009. 

4. Semakan di bahagian IV perenggan 298-299 pula mendapati bahawa sejumlah RM2.6 bilion telah dimasukkan ke akaun peribadi MO1 di Ambank daripada Tanore Account yang dimiliki Jho Low. MO1 disahkan Menteri Dato' Abdul Rahman Dahlan sebagai Perdana Menteri Datuk Sri Najib Tun Razak dan Ambank adalah institusi kewangan tempatan. Jadi, wang yang diseleweng daripada 1MDB tersebut boleh dianggap pelakuan merasuah MO1 bagi mengeluarkan Surat Sokongan yang ditandatangani Perdana Menteri bagi menjamin pengeluaran bon 1MDB sebanyak AS$3 bilion. Bukankah kesalahan ini dilakukan di Malaysia? 

5. Banyak lagi fakta yang menunjukkan kesalahan Jho Low dilakukan di negara ini yang boleh dikategorikan bersubahat menipu Bank Negara menurut seksyen 418 dibaca bersama seksyen 107 Kanun Keseksaan seperti yang didedahkan di bahagian II berkenaan pembayaran tipu sebanyak AS$1.03 bilion kepada Good Star Ltd yang dimiliki Jho Low kononnya syarikat tersebut adalah milik PetroSaudi. 

6. Nazri Aziz pasti sedar bahawa Bank Negara telah mendenda 1MDB sebanyak RM115.8 juta atas pelbagai kesalahan melanggar Akta Perkhidmatan Kewangan 2013, maka Jho Low sebagai pemain utama penyelewengan wang 1MDB telah melakukan kesalahan di dalam negara. 

7. Sebagai Menteri dan bekas pengamal undang-undang, Nazri Aziz seharusnya bertindak atas prinsip integriti dan menegakkan keluhuran undang-undang. Beliau seharusnya menasihatkan Timbalan Perdana Menteri Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk terus mengarahkan pihak polis memburu Jho Low yang telah mencuri lebih RM20 bilion wang negara melalui penyelewengan 1MDB. Nazri Aziz atau mana-mana Menteri Kabinet tidak seharusnya membiarkan Jho Low terus bebas sedangkan skandal 1MDB ini dianggap punca utama kemerosotan ekonomi negara hari ini dan mencalar maruah negara sehingga digelar kleptokrasi.

"Menggalas Harapan Perubahan" 
#PemudaBekerja 
FAIZ FADZIL 
Timbalan Ketua Pemuda AMANAH Nasional ~ sumber

1 comment:


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA