Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, October 16, 2017

BERSEDERHANA LAH DALAM AGAMA BUKAN EKSTREM.....

SULTAN Selangor dilapor telah menitahkan agar Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) menarik balik tauliah yang diberikan kepada penceramah kontroversi Zamihan Mat Zin.
Setiausaha Majlis Diraja Selangor, Hanafisah Jais berkata, Sultan Sharafuddin Idris Shah, selepas melalui satu perbincangan, berkenan melaksanakan tindakan itu mengikut Peraturan 4, Peraturan-peraturan tauliah Negeri Selangor 2008.


Menurutnya Mais juga telah diarahkan untuk memecat zamihan daripada Jawatankuasa Tauliah Selangor.

"Tindakan ini berikutan satu ceramah agama oleh Zamihan yang mengandungi kata-kata perkauman, kurang beradab, dan kritikan melampau terhadap institusi raja,"




Tambahnya lagi Sultan Sharafuddin juga mengarahkan agar ceramah-ceramah di masjid dan surau dirakam bagi tujuan pemantauan.


Selain itu Sultan Sharafuddin juga mengarahkan agar pembesar suara masjid dan surau ketika ceramah diperlahankan, kecuali semasa laungan azan dan bacaan Al-quran katanya.

"Raja-raja Melayu mempunyai pendapat bahawa imej Islam sebagai Agama Persekutuan merupakan sebuah agama yang menggalakkan umatnya untuk bertoleransi, bersederhana, inklusif dan tidak dicemari dengan tindakan-tindakan ekstrem," kata Hanafisah.

Tambahnya lagi Sultan Sharafuddin mengingatkan semua rakyat Selangor agar menghormati prinsip asas perlembagaan persekutuan bagi menjamin keharmonian dan keamanan negara.

Zamihan baru-baru ini mencetuskan kontroversi selepas dikatakan mengkritik Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar berhubung isu kedai dobi layan diri "mesra muslim" di Muar, Johor.

Dalam sebuah video klip yang tersebar dan menjadi tular, Zamihan juga dilapor mengeluarkan kenyataan menghina bangsa Cina kerana memanggil mereka sebagai tidak bersih.

Zamihan telah dibebaskan selepas dua hari tahanan reman bagi membolehkan pihak polis menjalankan siasatan ke atasnya di bawah Akta Hasutan.

Read more: http://www.milosuam.net/2017/10/sultan-selangor-lucut-tauliah-zamihan.html#ixzz4vgBJKUqX

1 comment:

  1. Hidupkan Cahaya ddlm diri mu
    Cahaya Cinta mu, Cahaya Azali
    Apb Cahaya mu, menerangi kalbu
    Integrity Transparency indah berseri

    Cahaya seindah cahaya cinta
    Cahaya seindah mata memandang
    Cahaya kaseh tiada yg curiga
    Lurus dan kudus budi cemerlang


    Cahaya seindah mata memandang..
    Cahaya menerangi sgl kegelapan..
    Cahaya menyuluh onar korup curang
    Semoga kembali ber gemerlapan

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA