Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Monday, September 18, 2017

SELANGOR NEW GOVERMENT FAIL.......

SIDANG media khas Perdana Menteri semalam sepatutnya bukanlah sekadar mengumumkan Tan Sri Muhammad Muhd Taib kembali ke pangkuan Umno, malah lebih dari itu Najib bercadang mahu mengumumkan bahawa BN berjaya merampas Negeri Selangor namun ia terbatal.

Kerana itulah bukan sahaja Timbalan Perdana Menteri dikatakan terpaksa membatalkan lawatannya ke Perlis, Ahmad Maslan juga terpaksa batalkan programnya di Sabah, malah kesemua Ahli Majlis Tertinggi Umno terpaksa batalkan program mereka semata-mata untuk berdiri di belakang Najib menyertai sidang media khas PM yang katanya begitu gempak.


Mohammad Taib sepatutnya membawa bersama 8 ahli dewan undangan negeri (Adun) bagi menumbangkan pentadbiran Menteri Besar Mohammed Azmin Ali lapor The Malaysian Insight (TMI).

Namun kerana ada campur tangan daripada pihak berkepentingan yang berkuasa di Selangor, akhirnya, Presiden Umno Najib Razak hanya ada Muhammad seorang untuk muncul pada sidang media yang digembar-geburkan pada pukul 5 petang di Kuala Lumpur.

Sumber memberitahu TMI rundingan untuk membawa Muhammad, 72, pulang ke pangkuan Umno dan menarik masuk lapan yang yang lain itu diuruskan oleh orang tengah dan bukannya perdana menteri sendiri.

"Najib dimaklumkan semuanya lancar tetapi apabila beliau tiba, hanya Mat Tyson ada di situ," kata seorang sumber parti itu kepada TMI, dengan menggunakan nama gelaran popular bekas Menteri Besar Selangor itu.

Dakwa portal itu lagi, penyertaan semula Muhammad Muhammad Taib ke dalam Umno seharusnya melibatkan lapan Adun PKR bergabung bersama 12 Adun Umno dan 13 Adun PAS serta bekas Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim untuk membentuk barisan 34 Adun bagi membentuk sebuah kerajaan di Selangor.

"Rundingan terbantut kerana ia tersekat di peringkat tertinggi apabila didapati Mat Tyson termasuk dalam rundingan itu," kata seorang sumber lain kepada TMI.

Difahamkan percaturan politik penyertaan semula Muhammad ke dalam Umno melibatkan lapan Adun PKR bergabung bersama 12 Adun Umno dan 13 Adun PAS serta bekas Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim untuk membentuk barisan 34 Adun yang sudah cukup untuk membentuk sebuah kerajaan di Selangor. DUN Selangor mempunyai 56 kerusi.

Perkara ini juga menjawab persoalan kenapa MB Selangor tergelak besar semalam melalui akaun Twitter miliknya selepas mengikuti pengumuman Najib yang kononnya gempak tapi ternyata hambar.

"Kah kah kah," tulis Azmin melalui twitter rasmi miliknya yang menerima lebih 2,000 retweet.


Maka sidang media gempak bertukar menjadi sidang media hambar, sekadar mengumumkan penyertaan bekas orang Umno kembali semula kepada Umno.

Andai kata semalam BN berjaya rampas Selangor, dalam keadaan negeri itu kini rezab simpanannya sudah lebih RM3 bilion, seronoknya perompak dan penyamun dapat dana pilihanraya. 


Read more: http://www.milosuam.net/2017/09/najib-mahu-umumkan-rampas-selangor.html#ixzz4t0JZv5t0

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA