Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, August 22, 2017

PULAU PINANG BERSIH......

Laporan Audit Negara sekali lagi nobatkan Pulau Pinang sebagai juara






GEORGE TOWN, 21 OGOS: Kerajaan Negeri Pulau Pinang sekali lagi mencatatkan prestasi terbaik dalam Indeks Akauntabiliti oleh Laporan Ketua Audit Negara.
Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, kejayaan itu adalah hasil daripada keberkesanan pentadbiran Cekap Akauntabiliti dan Telus (CAT) yang diamalkan kerajaan negeri sejak 2008.
“Contohnya lebihan Belanjawan dicatatkan setiap tahun, kenaikan rizab asset lebih 100 peratus, pengurangan hutang kerajaan negeri sebanyak 90 peratus.
“Manakala, lebihan Belanjawan terkumpul sebanyak RM574 juta dalam 8 tahun 2008-2015 berbanding dengan RM373 juta dalam 50 tahun di antara 1957-2007,” katanya yang juga Ahli Parlimen Bagan dalam kenyataan, hari ini.
Setiausaha Agung DAP itu dalam pada itu turut mengucapkan tahniah kepada jabatan atau agensi kerajaan negeri di atas pengiktirafan berkenaan.
“Kami berharap pengiktirafan ini akan memberikan galakan untuk mereka terus berusaha gigih bukan sahaja untuk mengekalkan kedudukan cemerlang tetapi memperbaikinya lagi agar semua jabatan atau agensi boleh memperolehi prestasi cemerlang lima bintang,” ujarnya.
Laporan Audit Negara 2016 menobatkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang ditadbir Pakatan Harapan (HARAPAN) di tangga pertama diikuti Kelantan dan Pahang.
Malah, menurut laporan tersebut, terdapat dua jabatan atau agensi kerajaan negeri mengalami peningkatan berbanding penilaian pada tahun sebelumnya.
Berikut adalah jadual penuh penarafan lima bintang yang diperolehi setiap negeri di Malaysia:

2 comments:

  1. Tahniah kelantan. Terus semarakkan ekonomi islam.

    Eh! Silap! Tahniah pulau pinangggg!!!

    ReplyDelete
  2. Banyak iklan ceti ah long di merata tempat di Selangor.
    Tetapi tak jumpa pula iklan macam tu di Pulau Pinang.
    Yg pelik nya polis Pulau Pinang dan polis Selangor sama2 dari PDRM.

    ReplyDelete


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA