Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Saturday, July 29, 2017

KEGANASAN RUMAH TANGGAN - AGAMAWAN TURUT TERLIBAT.....




Keganasan rumah tangga : Kalangan agamawan turut terlibat !  



Zaid Ibrahim menuduh PAS cuba memudahkan masalah keganasan rumah tangga dan punca-puncanya yang mendasari. 



Bekas menteri itu bertindak balas terhadap Ahli Parlimen Temerloh Nasrudin Hassan Tantawi, yang baru-baru ini berkata mereka yang minum alkohol secara berlebihan mungkin lebih agresif. 



"Terdapat banyak kes penderaan terhadap wanita akibat alkohol yang berlebihan," kata Nasrudin ketika membahaskan Rang Undang-undang Keganasan Rumah Tangga (Pindaan) 2017 di Dewan Rakyat. 



Walau bagaimanapun, menjawabnya di Twitter, berkata: "Di Kelantan, tiada penjualan alkohol kepada orang Melayu; Namun lihat berapa banyak kes keganasan rumah tangga. Adakah dia tahu apa yang dia cakap?



 " Mengulas mengenai tweetnya, Zaid memberitahu FMT bahawa kecenderungannya adalah lebih daripada percubaan PAS untuk mengetepikan penyalahgunaan rumah tangga kepada satu faktor. 



"Masalahnya ialah terdapat banyak faktor yang menyebabkan keganasan rumah tangga," katanya.



 "Ia tipikal PAS untuk cuba memudahkan perkara." Beliau berkata faktor-faktor ini boleh termasuk kemiskinan dan kekurangan peluang pekerjaan.





 Beliau menambah bahawa kekurangan tindakan yang diambil terhadap pendera domestik adalah sesuatu yang memerlukan pertimbangan yang serius.



 "Pada masa ini, kita tidak mengambil tindakan serius terhadap mereka yang melakukan keganasan rumah tangga.



 "Kita kurang dari segi pemantauan dan penguatkuasaan undang-undang, dan orang tidak didakwa atas perkara seperti ini." ~ sumber 



Berikut pula saya copy paste dua suara MP Pas melalui catatan di Harakahdaily :



 YB Bukit Gantang pula dalam perbahasan beliau menyatakan antara punca berlakunya keganasan rumah tangga ialah sikap ego lelaki, bahana alkohol dan dadah, kurang pegangan agama, masalah ekonomi, berkahwin lebih tetapi tidak mampu, dan peranan pihak ketiga. 



YB Temerloh pula menyatakan betapa pentingnya hak dan tanggungjawab dilaksanakan oleh pasangan suami isteri bagi mengelakkan keretakan institusi keluarga. 



 Antara punca utama keganasan rumah tangga ialah pengambilan alkohol dan dadah. Beliau mendesak agar Kerajaan mengawal ketat penjualan alkohol yang menjadi punca kepada segala kemungkaran. Pengedaran dadah yang masih berleluasa turut perlu diberi perhatian serius agar punca kepada masalah ini dapat diselesaikan, bukan sekadar meminda undang-undang sahaja. 



 Komen al-Husseyn : Apakah pemimpin Pas yang terlibat dengan  masalah keganasan rumah tangga kerana kurang pegangan agama? 



 Saya paparkan dua contoh kes melibatkan pemimpin Pas di peringkat tinggi, bukan kerana alkohol, bukan kerana kurang pegangan agama tetapi kerana sikap tidak tahu mengormati wanita!   



Ramai kalangan ahli agama ini hanya menjadikan wanita sebagai pemuas nafsu serakah mereka sahaja. Tidak terkecuali oleh mereka yang ngaku perjuangkan Islam! 



 Siapa sangka disebalik jubah, lilitan serban dan laungan takbir, rupa-rupanya tersembunyi sifat kebinatangan puak-puak ini! : 




10 tahun kahwin isteri hanya diberi nafkah RM300 



Seorang ustazah mendakwa hanya menerima nafkah RM300 daripada suaminya, Abdul Rashid Rahman, 59, yang juga Bekas Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, sepanjang 10 tahun mendirikan rumah tangga.  Suaminya juga bertindak kejam dengan memukulnya termasuk di kepala, selain dirotan hanya kerana kesalahan kecil.  “Dari segi batin dia tidak pernah lupa. Kalau boleh setiap hari dia mahu sehingga kadangkala dia tetap memintanya walaupun saya dalam pantang,” ~ sumber 



Kes kedua : Kisah Adun Pas yang hanya pulang ke rumah isteri keduanya dua bulan sekali dan itu pun hanya pada waktu malam, adua sang isteri yang dizalimi lalu meminta cerai.  Menurutnya, Adun Pas ini bukan sahaja gagal memberi nafkah batin, malah juga tidak memberi wang belanja harian. Kes tuntutan cerai mereka akhirnya diselesaikan di luar mahkamah dan wanita berkenaan berjaya mendapat RM 3 juta yang dituntut dari bekas suaminya itu. Jika kes tersebut dibicarakan di mahkamah tiga rahsia besar melibatkan Parti Pas akan terbongkar! 



1 - Jumlah harta yang dimiliki oleh Adun Pas berkenaan. 

2 - Siapa jurunikah, saksi dan tempat bernikah. 

3 - Surat nikah palsu. Anda mungkin juga meminati:



No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA