Homestay untuk di sewa

HOMESTAY UNTUK DI SEWA

Rumah Tradisional " d'Waris Inap Desa " ini sedia untuk menerima tempahan. Aras Bawah lobby, ruang rehat, bilik tidur 1, ruang makan, bilik air dan tandas 2 unit. Aras 1, bilik tidur 2 & 3 dan ruang rehat. Kadar sewaan RM200 semalam, lain-lain keperluan mengikut permintaan. Untuk tempahan hubungi 019-5783147, 019-4358117, 05-6311126 atau email ke gajahmenta@gmail.com. Lokasi di Lot 3216, Kampong Bandar Lama, Kg. Gajah.

Tuesday, November 22, 2016

APABILA AGAMA DI POLITIKKAN....

Jangan jadi seperti Bal'am bin Ba'ura.


Nov 17, 2016 :
Ana baru ni berceramah di Rusila. Pagi besoknya berkesempatan ziarah Tuan Guru Haji Hadi dirumahnya. 

Ana dimaklumkan Tuan Guru Haji Hadi sampai daripada Kuala Lumpur jam 8.00 pagi terus berkuliah di Masjid Rusila. Lepas kuliah belum sempat berihat terus melayan tetamu di rumahnya. Kira-kira 30 bayi menunggu untuk ditahnik. 

Saya melihat Tuan Guru Haji Hadi begitu keletihan. Lepas Jumaat program-program sedang menunggu beliau. Dekatilah TG nescaya kamu tak tergamak memfitnah beliau.

 Kalau kamu nak fitnah juga fitnahlah kami. Tolong jangan fitnah Presiden kami. Kami tahu beliau terlalu jujur dalam perjuangan ini. Ana bimbang jangan sampai Tuan Guru Haji Hadi menadah tangan kelangit. Ketika itu malaikat dilangit akan mengaminkan doanya dan kamu pasti musnah.

 Al-Fadhil Tuan Guru Sidek Noor
 Ketua Dewan Ulamak PAS Perak 
 #Istiqhamah Allahuakhbar 😢😢😢  ~ SUMBER

Nov. 18, 2016 :
Setiausaha Politik beliau, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar menerusi satu kenyataan media berkata Abdul Hadi dikejarkan ke hospital selepas mengadu kepenatan siang tadi...
Komen al-Husseyn :

Mujurlah kepenatan sangat... Dia tak sempat nak menadah tangan kelangit  ...

Sidek Nor dan orang-orang di sekeliling Tok Lebai ni jangan berasa begitu ta'jub dengan kudrat yang tak seberapa yang ada pada Tok Lebai yang terbukti semakin uzur dilapah usia. Mereka sepatutnya menasihatkannya supaya berehat.

Sewaktu berbual-bual dengan UAA dua hari lalu, UAA beritahu, sewaktu menziarahi Tok Lebai yang baru balik dari Turki dulu tu (mengalami koma 3 hari di sana) pernah diberitahu yang dia akan menjalani pembedahan jantung.... tapi sehingga sekarang dia tak mahu buat...

Sidek Noor kata, bimbang jangan sampai Tuan Guru Haji Hadi menadah tangan kelangit. Ketika itu malaikat dilangit akan mengaminkan doanya dan kamu pasti musnah.....

Cuma nak ingatkan kepada Sidek Noor, kalau pun doa Tok Lebai tu mustajab, biarlah berdoa yang untuk kebaikan sesama muslim; bukan untuk kebinasaan atau kemusnahan sesama muslim.

Pada saat Perang Uhud, kaum Muslim banyak yang gugur, bahkan wajah Rasulullah terluka tersayat pedang. Darah bercucuran dan satu gigi beliau tanggal terkena tombak musuh.

 Pada saat itu, ada sebagian sahabat yang berkata, “Ya Rasulullah, berdoalah untuk kebinasaan orang-orang musyrik.”

 Dengan suara lirih menahan rasa sakit, beliau menjawab, “Tidak, aku bukan tukang laknat. Sesungguhnya aku diutus sebagai pembawa rahmat.” (HR Muslim)

 Ketika Rasulullah berdakwah di Thaif, beliau disambut dengan lemparan batu. Akibatnya, sekujur tubuhnya bersimbah darah. Beliau berjalan tertatih-tatih menyeret kakinya yang penuh darah dan berlindung di kebun anggur milik Utbah dan Saibah bin Rabi'ah.

 Malaikat Jibril merasa iba menyaksikan penderitaan kekasih Allah yang telah dinista. Kemudian Jibril berbisik, “Ya Rasulullah, sesungguhnya Allah sudah mendengar apa yang dikatakan kaummu kepadamu dan apa yang mereka lakukan terhadap dirimu. Allah telah mengutus malaikat penjaga gunung. Agar engkau memerintahkan sesuatu menurut apa yang kau kehendaki.”

Beliau bersabda, “Sungguh, aku berharap bahwa kelak Allah akan mengeluarkan dari mereka anak-anak yang menyembah Allah dan tidak pernah mempersekutukannya.” (HR Bukhari-Muslim).

Tentu Sidek Nor sendiri tahu tentang kisah seorang alim yang bernama Bal'am bin Ba'ura' yang sangat mustajab doa'anya...tetapi akhirnya mati dalam keadaan kafir dan lidahnya terjelir seperti anjing.

Minta berlindung kita dengan Allah dari menjadi seperti Bal'am bin Ba'ura.

No comments:

Post a Comment


Jangan Lupa Berjuang Korbankan Masa Demi ISLAM TERCINTA